Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Är vi tokiga eller snarare hur tokiga är vi?

Kategori: Allmänt

Jag har många underliga vänner, enligt andra. För mig är de helt normala. Så när Sara berättade om projekt Bohusleden var jag tillräckligt korkad för att föreslå en mastodonthelg tilsammans. Sara är tillräckligt tokig för att ta mig på orden så för ett tag sen dök inbjudan upp i min inbox.

Bohusleden 31/5-1/6 2008


Lördag: Tåg från Göteborg norrut


Når Bohusleden efter ca 2-3 km och avverkar sedan cirka 40 km innan vi viker av leden och tar oss fram till hotellet och välfötjänt  middag.


Logi: Hotell med STOR frukostbuffé


Söndag: Tar oss tillbaka till stället där vi vek av från leden på lördagseftermiddagen. Avverkar därefter cirka 35 km söderut innan vi förhoppningsvis hämtas av någon/några snälla pojkvän/ner.


Inte bara jag och Sara utan ytterligare 3 av mina vänner och en hund tycker att detta är det bästa man kan hitta på en helg i maj. det kommer att bli grymt - på så många olika sätt.

Tanken är att springa med en lätt ryggsäck med vatten, energikakor, lätt ombyte till kvällen (som tillbringas på Pizzeria samt på hotellrum) samt en regnjacka och om vädret kräver en varm tröja, men minsta möjliga vikt är målet.

Så för er som ska springa Stockhom Marathon säger jag bara- Vi ska göra den i skogen, och två dagar i rad, och i vresig terräng.

Kommentarer

  • Sara säger:

    Sitter och bläddrar i böckerna om leden! Tjuvstartar med att springa mellan Svarteborg och Munkedal nästa onsdag för att fira 3års-dagen av olyckan ordentligt ;-)

    2008-05-07 | 14:21:40
    Bloggadress: http://www.sportfantast.blogspot.com
  • River säger:

    Jag tycker det låter som att du har roliga kompisar!

    2008-05-07 | 21:16:28
    Bloggadress: http://riverspringer.blogspot.com
  • Enga säger:

    "Var och en är salig i sin tro"

    Fredrik II den store av Preussen (1712-86) kan ha klämt ur sig dessa visdomsord. Det låter iofs trevligt att göra leden, men kanske lite långsammare.

    2008-05-07 | 22:13:23
    Bloggadress: http://www.enga.bloggagratis.se
  • Britta säger:

    Det læt ju inte så dumt...? något liknande gjorde jag och Morten (med kreditkort och cykel till Sørlandet), det var jætteroligt!
    Hær i Norge tar ju inte tævlingssæsongen slut (ær det dærfor norrmæn vinner tiomila?), så vi ska på hytten, kanske åka skidor på lørdag, och springa tævlingar på søndag och måndag. Kommer ni och springer o-festivalen førresten???

    2008-05-09 | 07:20:45

Kommentera inlägget här: