Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Utvärdering skor

Kategori: Allmänt



Testsprang mina nya fina Inov-8 "orienteringsskor" igår. Nyanlända från England. Jämfört med en orienteringssko:
Löp väg - Milsvis bättre löpkänsla
Löp skog- Bra grepp- sköna
Löp blöt sten - Lite sliriga. Denna version saknar spikdubb, men det blir nog strax ett par med det också.
Bekväm - JA, till skillnad från OL-skor.
Vikt - 330 g. Vad väger en OL-sko? Kändes lätt. Finns en lättare modell.

Det finns eg. bara tre nackdelar. Ingen spikdubb (fast det finns modell med dubb i ) och att den är lite "hög" i sulan, vilket kanske kan göra den lite instabil? Ingen jag märkte av men det borde kunna bli så, samt att den är låg i hälkappan. Kändes lite som man skulle kunna trampa av skon i geggiga marker. Detta beror nog i och för sig att min sko är ett halv nummer för stor. Fegade ur lite när jag beställde från England och inte hade kunnat prova.

Så. Ut och nätshoppa nu. Det är inov-8 som gäller i vår.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: