Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Ledsen Red, men idag är jag KINGEN

Kategori: Allmänt

Vet inte hur mycket mentalt det är men efter att inte ha två spinningpass i benen kändes allt helt plötsligt mycket enklare. Det var fortfarande inga superben men det gick bra! 8 st 2-minutare blev det. OCH JAG VAR GRYM. Första var seg men en minut in i intervallen tog jag in på de framför och pressade mig om några styckna. Kändes sedan som jag succesivt ökade farten fram till intervall 5 då jag dog lite? Vet egentligen inte vad som hände men den intervallen var tunga ben och dålig löpteknik. Sen lossnade det igen och framförallt 7:an var bra. En lång nedförsintervall där man fick hjälp med farten och fart fick jag. Överraskade mig själv genom att springa ifrån folk jag normalt inte hänger med. Sista intervallen och jag var sugen på en utmaning. Letade rätt på en tjej som springer mycket fortare än mig och bestämde mig för att limma ryggen så länge som möjligt. Första 30- lätt, sen en liten backe, jag tryckte på och gick med men det började bli jobbigt. Efter 1 minut mådde jag inte så bra men låg kvar i ryggen tills gummibandet brast efter 1:15. Tappade 10 meter på 10 meters löpning men höll sedan ihop bra och tappade inte mer. Heja Kingen!  Kollade pulsfilen när jag kom hem och jag var upe i 162 på sista, vilket motsvarar 98% av maxpuls.

image22

Avslutade passet med armhävningar. Ingen bra dag igår....

Idag blir det lätt cykel, core och överkropp. Och Opera.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: