Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Kallt så kallt!

Kategori: Allmänt

Det planerade fullfartspasset blev inte så. Först fick jag stå och vänta och bli kall i ösregnet (vintertights var sköna att ha) och sen fanns ingen dambana utan jag fick herrarnas 11 km i handen. 11 km i göteborgsgristerräng. Var sugen att springa så jag tänkte att jag springer på så länge det är kul. Det var tokkallt till start. 4 grader och ÖSregn. Tänkte att jag nog blir varm när jag börjar springa. Men det var lite för många mossar för det och jag blev aldrig varm och fick aldrig riktigt upp farten. Efter en timma insåg jag att jag måste hem eftersom jag frös så mycket om framförallt fötter. Mossarna, och det finns många, var grymma att passera. Det blev att avbryta. 85 minuter blev det. Även om det inte blev så hög fart kändes det betydligt bättre idag.

Nu funderar jag mest på kvällen? Bodybalans? Intervaller? Inget av det? Båda? Men först måste jag städa klubbstugan. Blä.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: