Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Flow

Kategori: Allmänt



Det är grymt att löpträna när det flyter på. Igår var ett skönt pass. Långt under mjölksyratrösklar, illamående, stumma ben och flåsningar. Bara jag och ett stilla lunk. Det tog 22 minuter att lämna bebyggelse och äntra skogen. Det var inte jättepigga ben men det kändes helt klart OK och även om jag aldrig sprang på försökte jag tänka löpsteg. Aktiv fotisättning, fram med höften osv.

På slutet fick jag sällskap av två rådjur som jag passerade och som sedan slog följe en bit, på behörigt avstånd. Strax efteråt möter jag en kille som är ute och går med två tunga hantlar som han "kastar" framförsig i någon form av okontrollerad boxningsrörelse. Jag har ingen som helst aning om vad han sysslade med? Nån som har en gissning? Det såg i alla fall sjukt ut!

Avslutade löppasset på närbutiken hemma. En otroligt trevlig affär där de packar varorna åt en, håller upp dörrar och är allmänt artiga. Igår hade jag ju ryggsäck så killen som skulle packa varor blev lite förvirrad när ingen påse kom så han började packa ner saker omsorgsfullt i småpåsar och sedan när jag började packa höll han upp ryggsäcken, stängde den och undrade om jag tränade. Löpningen från butiken hem blev tung. Förstår att det är jobbigt att springa om man är tung.

Dagens Låt- One way or another med Blondie
Dagens TV-serie- One tree Hill. Säsong 2 dök upp i brevlådan igår.
Dagens kokbok.- Hemma hos jamie. (Ja, jag har köpt en kokbok till.)

Dagens träning- Core+ överkropp + kanske lite lätt cykling. Ett jobbmöte drog över tiden och jag missade gårdagens styrka.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: