Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Det är fel i mitt huvud

Kategori: Allmänt

Ibland när jag springer orientering så gör jag allt utom att orientera. Jag kan titta på kartan och hitta ett vägval och vara jätenöjd med det, fast det är ganska uppenbart att det är dåligt. Jag är så fokuserad på att leta efter ett vägval att jag glömmer göra bedömningen om det är bra. Sen är jag urkass på att fullfölja vägvalen. Återigen hamnade jag i stråket "där alla andra sprang" och vips hade jag tappat höjdkurvor och krumelurat mig långt bort från strecket. Jag tappar koncentrationen och avviker från ursprungliga planen. INTE BRA! Målsättningen i påsk måste bli att koncentrera mig på tävling. Jag är för loj. Mjuppar runt.

Att kroppen inte vill är bara en bisak. I skogen kändes det ändå helt OK även om jag inte får upp pulsen. Jag har därför tagit det mogna beslutet att ge bort spinningenidag för att spara på kroppen så det blir bara styrka och en lång kväll hemma. Det är så moget att jag nästan bli rädd. Vuxenpoäng.

I övrigt bestod helgen av danceaerobic på fredagen! Roligt men inte jobbigt. Dessutom tas det ju drickapauser hela tiden. Det kan nog vara jobbigt om man verkligen kan det och om det finns plats. Det vat ett ganska roligt pass med mycket hopp men man vågar ju inte hoppa och kicka när man har grannar åt alla håll inom 0,5 meter.

Lördag och två sprintpass. Tog det kontrollerat. Kände lite på hög fart under eftermiddagen. Det kändes ganska bra. I tung terräng känns kroppen bättre. Det är farten som inte finns.

Kvällspasset blev framför TV:n med melodifestivalen. Det är klart fel låt vann. Alla låtar var ju fel låt.

Efter tävlingen i söndags var jag inte så trött och vädret kanon så jag kom på den ljusa ideén att rasta Kermit. Det var otäckt. Men vi börjar komma överens, cykeln och jag. Jag börjar förstå hur han vill bli växlad och hur han vill att jag ska sitta. Det blev en kort, platt tur. Benen gillade inte backarna. Fina bilder finns det också men trots att kameran låg på tangentbordet hela natten så kom korten inte in i minnet? Något måste vara trasigt? Undra om det hjälper med negerbollar? Får se om korten kommer imorgon.

Får också se om jag kan få revansch i påsk. Tävlingarna kanske snöar in?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: