Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Tänk på vilodagen så att du helgar den.

Kategori: Träning

Igår konstaterades redan på uppvärmningen att helgens lilla utmaning nog slet mer än vi ville tro. Efter en 15 minuter gnälljogg lovade vi oss själva att om bara detta loppet var genomfört skulle vi vila imorgon för att ladda om batterierna för en bra träningshelg.

Startade sprinten kontrollerat, det var en relativt lång sprint och jag ville ha kontroll på loppet och inte spränga benen redan i början. banan visade sig vara otroligt lätt och det handlade mest om att pressa , presa, pressa kroppen. Plocka undan trötthetstankar och stumma ben. Och jag är nöjd med min insats! Det var en lång plåga att ta sig runt med de stumma benen men jag plågade mig, varje meter och gjorde faktiskt precis allt som kroppen klarade av idag. Jag ska inte vara rapp i benen nu. Det ska kännas tungt. Det får göra ont. Idag vilar jag (tack och lov) sen blir det träningsläger i helgen. Fortsätter träningen någrar dagar in i nästa vecka innan jag vilar upp mig inför Jukola¨och släpper fram Sofia Snabb Snabbare Snabbast.

Idag helgar jag vilodagen. Imorgon återgår jag till följande 10 budord.

1 Du ska inga andra intressen hava jämte träning.
2 En dag utan träning är en dag utan mening.
3 När Du vilar tränar dina konkurrenter.
4 Den som tycker träning är roligt, tränar för lite.
5 Träning är ett tillfälle att tävla.
6 Så länge Du är seg kan du inte bli övertränad.
7 Det som inte dödar, det härdar.
8 Smärta är svaghet som lämnar Din kropp.
9 Många äro kallade, få äro utvalda.
10 Det finns många sätt att bli dålig på, men bara ett sätt att bli bra på: TRÄNING

Kommentarer

  • Britta säger:

    det øverraskar inte att du har tunga ben... ingen tjuvtræning nu sofia, så blir du pigg till Jukola.

    2008-06-05 | 10:05:39
  • Sofia säger:

    Ingen risk för tjuvträning idag. Stegen till skrivaren känns nog jobbiga. 2 h till innan jag intag magläge med en bok på gräsmattan.

    2008-06-05 | 10:23:29
  • Lina säger:

    Vad blir det för träningar i helgen då, Sofia?

    2008-06-05 | 10:44:10
  • Sofia säger:

    Vi åker hem till de löpvänliga skogarna i Jönköping! Men kommer nog hem på lördag kväll så jag är gärna med på bra pass under söndagen.

    2008-06-05 | 11:51:40

Kommentera inlägget här: