Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

SSSS-bruden är nästan här

Kategori: Träning

För första gången på evigheter fanns hon där inne. Det fnns liv i kroppen. Musklerna samarbetade. De långa backarna var lite sega, men efter 3 st 2-minutersbackar bytte jag till 35 sekundersbacken och då vaknade jag till liv. Bra löpsteg, bra tryck i frånskjutet. Körde 5 st innan jag avslutade med 5 ryck a 10-15 sek när jag matchade klubbens bästa killar. (När de inlett med botten av backen.....)

Det är alltid trevligt att springa tillsammans i en backe då man får massor av hejarop och uppmuntran på väg upp men det värme extra mycket när jag fick kommentaren: "Du springer så bra i backar nu för tiden, du ser rapp ut". Den värmde ända in i själen.

Kvällen slutade såklart i soffan. Heja Sverige, heja mig!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: