Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Sjukt varmt!

Kategori: Träning

Morgonen började med cykel till en stafetträning med gamla hemmaklubben som vi nästlat oss in på. 20 minuter i gansa lungt tempo, sen såg jag framför mig en snabb bana på 30 minuter och så hem. Hann värma upp ganska länge då vi var ganska tidiga. Startskotten gick och redan till 2:an var jag loss från klungan tillsammans med två killar ca 14-16 år. De sprang lite fortare än mig men i gengäld orienterade jag betydligt bättre. Gjorde ett stabilt lopp. Missade att en å var opasserbar och tappade nog 2 minuter på det, sen gjorde jag två mindre grejer på slutet när jag blev lite för trött och törstig, men ett stabilt lopp var det. Grabbarna sprang dock ifrån mig på slutet och jag var väl 1 minut efter kanske. De verkade lite förvånade över att en gammal "tant" somj jag hade samma bana. Det blev inga 30 minuter utan 50, banan var både längre och tuffare än jag trott. Sen fick vi hjälpa till att plocka in kontroller så totalt blev det 90 minuters löpning och med 30 minuter cykel på det i denna värme blev det inget cykelpass på eftermiddagen. Varken ben eller huvud ville detta. Jag är fortfarande stel i benen och med bara en vecka kvar till Jukola så måste formen börja komma tillbaka till benen. Det blir bra träning fram till tisdag sen blir det två vilodagar och kanske ett kort intervallpass de sista tre dagarna.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: