Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Corebenboll?

Kategori: Träning

Tänkte mig en stilla liten styrketräning för bålen men jag blev abrupt påmind om att lårmusklerna stabiliserar de flesta övningar på bollen. Hade vissa problem att klara av enkla balansövningar eftersom lårmusklern inte alls ville hjälpa till. Klarade inte ens av plankan, men det var nog i och för sig en lika mental kollaps som en fysisk. ja, ja det var skönt att röra på kroppen och sen få ha picknick vid Delsjön och äta kvällsmat ute!

Morgonen var en butal uppvakning för kroppen med spinning. Denna vecka verkade folk ha hittat tillbaka in i spinninghallen för det var mycket folk igen! Roligt. Fick dock fuska en hel del idag och vrida av när de andra vred på vred liksom av/på hela passet istället för på/på. Får se om jag ids åka upp på träningen för en återhämtningsjogg eller om jag åker hem. Imorgon har vi Sprint-KM. Haha, imorgon ska benen maxa.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: