Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Styrketräning?

Kategori: Träning

Var nere på gymmet under lunchen. Kan inte annat än förundras. Under 30 minuter hann jag med ett 10-tal övningar med 2-3 repetitioner. Springer inte mellan maskinerna men förflyttar mig direkt och när jag kör gör jag det snabbt och smärtfullt. Under denna tid han tjejen som var i gymmet samtidigt som mig köra utsida axel och en omgång biceps.Biceps med 3 kg vikter. Jag är grymt svag men 7 kg orkar jag i alla fall. Kan man bli trött med 3 kg?

Vasaloppsssatsningen har börjat. Tog mig nästan vatten över huvudet under stakövningen och gimaserade illa under övningen. Upptäckte då att jag hade publik. En äldre man stod och smålog åt mina grimaser. Men hallå. Det gör ont att bli stark. Men man kanske är unik som tränar så det märks? I alla fall på friskis och svettis på lunchen?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: