Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

SummeringÅhus

Kategori: Allmänt

Det är alltid lite konstigt att åka på träningsläger skadad men det blev ändå ett OK läger. Som jag redan nämt inleddes helgen med två teknikpass. Lördag förmiddag genomförde vi en kompassövning. Lyckades springa bra på delmomenten men inte så bra när vi skulle springa "vanlig" orientering. Följde sedan med på em-passet men det blev mest en lång promenad. Började kännas i höften efter 3 löppass. Söndagen visade Åhus från sin bästa sidan med sol. Hade inte ork att gå inomhus och träna så utan följde med ut till strandkartan för en rask promead med korta joggingturer. Var lite orolig då det kändes en del i höften men det känns mycket bättre nu så det var nog OK.

Lägret kunde varit mycket bättre ur träningssynpunkt men jag kunde ändå genomföra 3 bra löppass och ett joggingpass. Andningen kände jag inte av mer men det kan bero på mitt låga tempo. Jag är i alla fall ännu mer motiverad att träna nu. De är så roligt att springa och jag längtar efter att få spring i benen igen. Som det känns nu blir det nog ett intervallpass på tisdag!

Resan hem är ett kapitel för sig. Det är inte varje dag man har allsång i bilen kompad av en Ukulele. Tackar för det.

Åh, vad jag har blivit sugen på att träna nu! Synd att jag måste vänta ända till eftermiddagen. Men ett fullbokat spinningpass kan bli kul.

Och förresten- Martin Red är där ute, se upp för vinande smörknivar.

Kommentarer

  • Sara säger:

    Klar förbättring av sidan!

    Btw, tror nog det var en ukulele ...

    2008-01-28 | 10:56:44
    Bloggadress: http://www.sportfantast.blogspot.com
  • Enga, fd klubbmästare säger:

    Fina Norgebilder. Hoppas att Säfsen kan kika på bilderna och erbjuda samma fina förhållanden inom någon månad.

    2008-01-28 | 17:44:10
  • Kingen säger:

    Nya smörknivar på gång. Vill ni testa?

    >>H21 E i sommar om Jonne vågar?

    /Kingen

    2009-02-13 | 17:21:37

Kommentera inlägget här: