Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Lyckades slöa

Kategori: Allmänt

Jag har upptäckt att jag får ont av att cykla hårt. Motionscykel går bra men jag får ont när jag kör spinning och drar på med benen. (Rundtramp) Efter gårdagens pass då jag försökte hålla igen lite fick jag ändå ont, men såg också på pulsklockan att jag nog inte hade slöat så mycklet.....Därför satte jag ett ultimatum till mig själv. Om jag inte klarade av att slököra genom passet idag så skulle jag ta uppehåll från spinningen i 1 månad. Tack och lov klyckades jag ta det lungt! Medelpuls på 119, normalt brukar den ligga på 140-145. Det känns också bättre i benet! Jag kan nog springa någon inspirerande 8-minutersintervall ikväll. (Alvarligt, vem kom på 8-minutare?)

Det svåraste vad att se ut som jag körde jättehårt. Peppa alla andra men själv snarare dra av motstånd än lägga på. Dessutom var jag ju tvungen att låta andfådd. Fick fuskflämta lite...Hoppas ingen märke något.

Idrottsgalan missade jag nästan helt. Zlatan-Jeriingpriset. Oväntat men kul! Tycker att det var ett bra val av svenska folket.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: