Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Jag ska INTE köpa trisslott idag

Kategori: Allmänt

Eller så är det just det jag borde? På spinningen i måndags kom det in en tjej 3 minuter innan passet. Hon tog den sista cykeln, som visade sig vara trasig. Stressa, hämta verktyg, försöka laga. Precis när passet skall börja kommer en deltagare till, med biljett. Tyvär fanns det ju inga cyklar. Som tur var tog killen det väldigt lungt och när jag pratade med honom efteråt trodde han att han var sist in på passet och att det var receptionen som gjort fel med antal platser men det kändes ändå lite taskigt att skicka ut honom.

Tisdag morgon. Mitt i passet dör batteriet till headsetet. Så bara att kliva av cykeln och springa (fort, nytt rekord spinninghall-personalrum) och hämta nytt. Efteråt delade jag ut gratisbiljetter, som tog slut just när mina stammisar ville ha. Jag skickade ut dem i receptionen att hämta nya, slut där också. Kändes lite retligt.

Onsdag morgon- packar in alla kläder i skåpet på Valhalla. (Sen efter en ovanligt jättelång, strulig kö till kassan) Stänger skåpet och - självklart- skåpet trasigt. Av typ 500 skåp lyckas jag välja det trasiga. Bara att flytta alla kläder.

Måndagens träning blev riktigt bra. Kände mig pigg  i kroppen efter min lugna söndag. Inledde med core och körde sedan 1 h distans på motioncykel och på det 40 minuter spinning, moderat intensitet.

TIsdag morgon - Spinning igen
Tisdag EM- 40 minuter lugn cykling ch lång stretch

Onsdag morgon- Vi tog oss äntligen iväg på morgonbad igen. 45 minuter med bältet i bassängen. Gott!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: