Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Humöret sviktar

Kategori: Allmänt

Efter en väldigt bra löpsemester så fick jag apont i tisdags. Man blir SÅ less. Det är verkligen inte roligt att träna när det gör ont. Gissar i och för sig att det blev lite väl många tuffa pass på kort tid med spinning måndag kväll då jag verkligen körde hårt. Sen spinning på tisdag morgon när tanken var att ta det lungt för att orka kvällensintervallpass. Kastade en blick på klockan under andra intervallen och konstaterade att jag nog inte tog det så lungt. Så under kvällens pass strejkade höften. Har analyserat detta noga nu. Spinning ger ont i höftböjaren OM jag kör hårt. (Vilket jag alltid gör när jag leder) Löpning ger ont mer i låret ner mot knät och blir värre på hårt underlag.

Så kontentan är: Jag måste ta det lugnare på spinningen. Hur det ska gå till har jag ingen aning om? Tips på hur man taggar ner? Löpning får ske så mycket som möjligt i skog. (Heja pannlampa! Måste fixa ny laddare)

På spinningfronten mycket nytt! Har TVÅ nya pass på gång. Måste bara muta pojkvännen att lära sig klippa låtar så jag kan spela in som jag vill. Der kommer att bli grymt. Ska bara lösa det enkla problemet med bra spinningmusik.
Nu för tiden har jag även kvällspass på Almedal på måndagar så om ni vågar så ring mig så ska jag bjuda på en gratis cykeltur.

Kvällens pass blir skidskyttedistans........

Kommentarer


Kommentera inlägget här: