Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

En finfin skidhelg

Kategori: Allmänt

Det var helt fantastiskt fint i Budor. Massor av snö (över metern) och strålande sol! Det blev många, långa fina, pass. Fredagen inleddes med ett kortare skatepass med lampa. Lite lätt snöfall förgyllde kvällen. När vi vaknade på lördagen hade det kommit 10 cm nysnö och det blev ett fint pass på förmiddagen. Hann ungefär längst bort innan det började gnaga på hälarna och det blev två fina gnagsår på hälarna.

Eftermiddagens pass blev tufft..... Men bara att bita i och låta det gnaga. Comped fungerar sådär. Som tur var bröt solen igenom precis när vi gick över en topp och eftermiddagsturen måste gå in på topp 10 över finaste skidturerna. Kände mig dock lite sliten i kroppen och de långa norska uppförlutorna slet bra. Söndagens pass blev därför VÄLDIGT tungt. Ovan vid skidor och många mil på kort tid tog ut sin rätt. Tur då att solen lös från klarblå himmel och det var minus 5 grader ute. Det övervägde allt jobbigt och det blev en fantastisk skidtur som slutade med lunch på hytte. Vilken lunch sen! Våffla och jättestor bulle med glasyr! Måste vara världens bästa lunch. Den energin tog mig sen hem igen och jag kunde nöjt summera helgens 7 h skidor.

Efter att ha varit isolerad från radio och TV fick helgen sedan en mycket tråkig avslutning när vi på söndagskvällen fick veta att Mikael Olofsson gått bort under fredagskvällen.  Jag känner inte Mikael personligen men hans blog och träningsdagbok har alltid inspirerat mig. Livet är inte alltid rättvist.

Kommentarer

  • Britta säger:

    Vi væntar på korten...!
    Tack før en finfin helg!

    Britta, Morten, Jonas och Odin

    2008-01-23 | 11:41:36

Kommentera inlägget här: