Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Armen kan lossna.

Kategori: Allmänt

Träffade läkaren idag och blev inspirerad till denna aftonbladetinspirerande rubrik. Det hela gich väl ut på att allt är ganska helt men att det fortfarande är väldigt svullet och att jag måste tänka på att en svullen muskel är väldigt skör. Han drog en fin historia om en skadad axel, ett pärmlyft och en muskel som gick av. hade tydligen hänt någon som hade samma skada som mig. Det hela gick ut på att jag inte får knappra värktabletter och åka skidor och helst inte jobba med värktabletter.

Dessutom får jag inte städa, diska, tvätta, bära tunga grejer eller laga tråkig mat. Choklad, filtar och bra böcker kan ha en helande effekt.

Annars kan man ju göra som Lena Ahrun och käka inflammationsdämpande i 4 år och tävla på det. Kan man bli så hjärntvättad? Verkar dumt. Sen undrar man ju vem som skrev ut alla piller?

Gårdagens skidskyttedistans belv soffdistans. Höften krånglar lite för mycket och skall jag kunna springa alls i helgen kändes en vilodag nödvändig. Åh, så tråkigt. Vill inte. Får se om jag vågar vara med på löpträningen idag eller om jag tvingas cykla.

Kommentarer

  • Sara säger:

    Den den där delen om att inte kunna diska, städa och så vidare låter lysande. Men annars, nja - se till att ta det försiktigt!

    Ses ikväll, ska se hur kroppen reagerar på ett första pass på 2 veckor ...

    2008-01-11 | 11:36:22
    Bloggadress: http://www.sportfantast.blogspot.com
  • Enga, fd klubbmästare säger:

    Jag reagerade på samma som föregående kommentar. Med tillägget att frökens sambo nog får fullt upp den närmaste tiden, vilket roar åtminstone mig något.

    2008-01-12 | 13:53:34

Kommentera inlägget här: