Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Trevlig fredag, full fart lördag och slapp söndag!

Kategori: Allmänt

Efter löpskolning och coreboll var jag på gammal hederlig videokväll (heter det så än, DVD-kväll?) med pizza och popcorn. Vi såg marie antoinette. Helt Ok film, kanske en svag 8:a.

Lördagen var jag trött och hade svårt att komma ur sängen. Tillslut gick det och vi lämnade lägenheten vid 10-tiden, en halvtimma sena. Träningen gick i samma stil. Seg och trött. Bitvis försökte jag springa riktigt fort, men det gick sådär. Halvsov mig genom banan eftersom kroppen inte vill vakna. Redan så började söndagens vilodag ta form i huvudet.. Stressade från träningen, hem och kasta i sig lite mat och slänga sig i bilen 25 minuter sena. Vi skulle upp till Kungshamn för att hälsa på en kompis till mig. Med offensiv körning var vi dock nästan i tid när vi närmade oss Ljungskile, men då kom snön. Det hade precis snöat och vägarna var helt oplogade och spåriga. Det blev snällt att krypa fram i mellan 50-70 km/h. När vi svängde av mot kusten möttes vi dock av en klarblå himmel och sol! Det blev en fin promenad längs med kusten. Udda med snö och öppet hav.

Söndagen blev som jag redan antytt en extremt lugn dag. Sov länge, åt frukost i sängen (ensam hemma). Bakade lite bröd och kokade soppa. Hade tänkt springa på efermiddagen men allt eftersom dagen gick kände jag hur trött jag var och hur skönt det var att bara vara hemma så jag la ner träningen. Skönt. En vilodag på helgen ger så mycket mer!

Hela helgen avslutade med en kalasmiddag. Lammstek med getostquish (vet inte hur det stavas) och rödlöksmarmelad och ett riktigt bra rödvin utvalt av vår egen sommelier. Till desserten serverades chokladsoppa med grillad annanas. Sen sov jag alldeles för lite och är aldeles för trött idag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: