Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Jag klev över tröskeln!

Kategori: Allmänt

Igår hände det. På backintervaller. Vi sprang 3 st 2-minutare uppför och sen joggade vi ner för hela backen (8 minuter) för att köra tre nya osv. Första setet var segt, jag var stum ,lite halvsur över min dåliga fart men så på sista i första setet insåg jag plötsligt att jag kan ju springa mycket fortare? Provade öka och det gick bra? Funderade en hel del på joggen ner och insåg att jag nog har gjort de löppass som behövdes för att väcka benen. Så trots stumma, trötta ben så racade jag mig igenom intervall 4,5 och 6. Första minuten kändes allt jättebra, sen dog jag lite men KÄNSLAN var helt plötsligt löpning, snabba ben. Bestämde mig då för att inte springa mer än vad benen orkade denna dag så den tredje omgången avslutades efter 1 och en halv intervall. Extremt nöjd med mig själv ville jag sluta innan jag tappade all fart och känsla. I ren lycka gjorde jag sedan 11! armhävningar (Rekord) och körde 3 sprintar, gjorde 10 armhävningar (vilket hade varit rekord om jag ine nyss gjort 11). Joggade ner lite och  gjorde 2 armhävningar på tå och 18 på knäna. I´m on the move.

Idag ska jag bara vila och glädjas åt att benen vill springa igen. Hoppas springet finns kvar tills på torsdag.

Kommentarer

  • Sara säger:

    Härligt!

    Är dock tveksom om jag kommer känna samma sak under mitt intervallpass i em. Fortfarande brutal träningsvärk ...

    2008-02-13 | 08:22:31
    Bloggadress: http://www.sportfantast.blogspot.com
  • Sofia säger:

    Tack! men du vet, det kommer. Bara du känner dig snabb.

    2008-02-13 | 08:26:51

Kommentera inlägget här: