Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Ett pass kvar.

Kategori: Allmänt

Har nu kört 7 pass sedan i fredags kväll och börjar bli lite seg. Ett pass kvar innan det är dags för vila för de stackars benen. Imorse var huvudet inte alls med och det var väldigt många felsägningar. Igår på spinningpasset fick jag till en sån där grym känsla när det verkligen känns som deltagan vill cykla fortare och hårdare. Man behöver som knappt puscha dem utan de lyfter själva. Ett stort tack till tjejen längst fram som log sig genom passet, Hon körde hårt men med mycket glädje. Det är grymt att ha med en sån deltagare som ger så mycket tillbaka.
 
Idag därimot kände jag mig seg och trött i huvudet och jag fick kämpa för att hitta den där sköna känslan av att klasssen flyter. Beror nog delvis på att jag själv tog det väldigt lungt och om jag inte kör på så är det svårare att hitta flytet. Idag var dock sista gången med gamla passet, nu ska jag byta. Synd, för det är ett rikitgt bra pass, men det kommer nog att komma tillbaka på gästspel.

Känner mig helt tom i huvudet. Det tar mycket energi att hålla klasser men nu ska jag försöka ladda om till kvällens intervaller. Efter dem- vila!

På torsdag är jag inbokad på Chairdance med favoritinstruktören. Har hört rykten om kulörta lampor och dimridåer. Kan nog bli ett pass att minnas. Ska ni följa med? (Ni vet väl vad det är för dag?)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: