Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Det var ingen bra skidhelg det här.

Kategori: Allmänt

Ett bra pass blev det. Fredagskvällens skatetävling på elljusspåret blev lyckat. Det var roligt att köra och känna sig jagad. Vi startade samtidigt och körde tills jag var ifattåkt. 5 varv eller 15 km blev det på strax under timmen. Banan är 3 km och består i princip av en lång uppförsbacke och en lång nedförsbacke så det blev intrevaller av de hela. Kände mig stark och tyckte att tekniken satt hyfsat.

Alla andra pass var skämt. Det är inte roligt att åka skidor på is. Vi åkte hem direkt på morgonen igår och hann med ett löppass. Jag kände mig dock inte helt frisk när jag började springa så för egen del blev det mest en promenad. Trodde jag skulle bli sjuk men det verkar inte bli något. Det kröp i kroppen igår och jag var väldans trött men idag känns det bra igen. Konstigt. Samma sak i början av förra veckan.

Idag blir det coreboll och cykel. Imorgon cykel och kanske testlopp på grusåttan?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: