Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Dags att infria nyårslöftet

Kategori: Allmänt

I ett svagt ögonblick (och stax efter att jag sett en grymt vältränad spinninginstruktör) lovade jag mig själv att under 2008 skulle jag börja träna överkroppen igen. Det är snyggt med LITE muskler där också. Just nu är det ju bara två pinnar som hänger ut ut ärmarna. Men, tråkigt nog kom en axelkrasch imellan men nu är jag på spåret igen och kan faktiskt göra lite armhävningar. Målet är att göra armhävningar (kanske världens bästa totalövning?) minst 5 gånger/vecka. Innan sommaren skall jag göra 20 st på tå. Där är jag inte ännu....

Träningen igår blev 65 minuter cykel/elips. Hade tänkt köra 80 minuter men rumpan krånglade och jag vill kunna springa i helgen. Laddade sedan på med 13 minuter styrka för överkroppen.

Ikväll blir det grym coreboll och löpskolning.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: