Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Är det sant?

Kategori: Allmänt

Full klass på spinningen igår och jag hade minutiöst kollat biljetter på alla. Ska precis stänga dörren eftersom cyklarna var slut- då kommer en till! Som tur var kom en från receptionen springande, hon hade räknat fel och fick själv plocka bort reserven. Inte roligt  men det var ju i alla fall inte mitt fel.

Innan passet körde jag cykel och när jag var klar tog jag på mig min ledarväst och när tanten brevid såg det bad hon mig hjälpa henne få igång elipsen. Följande dialog utspelade sig
- Kan du hjälpa mig ställa in den här? Jag fattar aldrig hur de funkar
- javisst. vad vill du träna då? Här ser du vilka program som finns.
Tanten stirrar intensivt på knapparna innan hon tittar upp lite förvirrad och säger:
- Fettförbränning (Det fanns ingen knapp som detta stod på)
Jag ler för mig själv och slår på den manuellt och säger till tanten att nu kan hon börja trampa
-Dom sitter fast, svarar tanten
- Men du får ta i lite så startar den, svarar jag.
- Men de är ju ända nere i botten?
Hört talat om gravitation, äpplet som faller tänker jag
Lyckas i alla fall övertyga henne om att ta i lite och som ett under börjar elipsen röra på sig. Hoppas hon fick sin fettförbränning.

Efter spinningen möter jag nästa sköna tjej som först var lite förtvivlad för hon hade nästan mått illa och blivit lite snurrig  i huvudet. Efter att ha pratat med henne en stund kröp det fram att tillståndet dök upp i slutet av varje intervall när hon tog i lite extra. Det var nog första gången hon kört en maxintervall....

Morgonens spinningpass var fullbokat det också. Det är bra drag nu.

Ikväll blir det intervaller!

Kommentarer

  • Sara säger:

    Ingen spinning i Gbg på måndag (men kanske i Strömstad...), måste jobba in en del flex först innan det blir någon mer ledig dag. Skulle tro att det blir först efter Spring Cup eller så. Knät fortfarande stabilt. Ska snart orka med dagens inlägg i bloggen.

    2008-02-05 | 09:26:12
    Bloggadress: http://www.sportfantast.blogspot.com
  • Britta säger:

    jag måste få prova ett spinningpass med dig en gång det passar, verkar kul!!! får skaffa projekt i gøteborg...
    klarade Stenfjellrundan bra førresten - persade med 3min mens vinnaren åkte 20 min saktare. Backen vi trænade på gick som en lek !!! :-D

    2008-02-05 | 15:45:04
  • Sofia säger:

    Bra Britta! Känns som en uppstart mot pallen på Rhodennatt 2008.

    2008-02-05 | 16:26:51

Kommentera inlägget här: