Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Är det bara mentalt?

Kategori: Allmänt

Intervaller med klubben är ett huvudbry för mig. Min tuffa inledning på veckan gör att jag sällan är pigg i benen. Speciellt om jag som igår inte lyckades hålla igen på spinningen. 1000 m intervaller stod på programmet och jag insåg snart att med min benstatus var det inte aktuellt. Jag skulle inte orka hålla tempot. Började springa med men det kändes inget bra. bestämde mig då för kortare intervaller själv. Försökte hitta löpglädje och behövde då springa själv så jag övergav gruppen och fortsatte själv. Sprang 5 st 2-minutare och det kändes bättre och bättre, (Ibland tror jag att det är en mental låsning som gör att jag inte kan springa fort på klubbintervaller. Jag är ju lite knäpp. ) Sedan växlade jag över till 5 st 1-minutare och avslutade med 7 st 30 sekundare (45, 30 resp 20 sek vila).

Jag är ändå nöjd. Höll tempo under 4 min/km. Det är bra för mig och jag behövde känna mig snabb. Men jag borde ju kunna göra det på klubbträningen? eller?

Kollade träningsdagboken igår och jag har haft bra träningssveckor sen jul och framåt. Ska ta det lite lugnare nästa vecka med 2 vilodagar för att sedan träna på fram till påsk. Sen får man väl fundera lite hur man ska göra? Men påsk är ju första riktiga tävlingshelgen.

Dagens bloggtips: http://traningsblog.blogspot.com/

Kommentarer


Kommentera inlägget här: