Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

2 eller 3 vilodagar

Kategori: Allmänt

Jag ÄLSKAR att träna. Det är det bästa jag vet. Frågan är: tränar jag för att bli bra eller för att jag älskar att träna? Svaret ligger nog någonstans där imellan. Men igår insåg jag att det varit för mycket träning. I januari tränade jag 40 h och i februari är jag nu uppe i 30 h. Dags att vila för att få ny kraft.

Nu startar också (eller fortsätter) Sofia Snabb Snabbare Snabbast-satsningen som inleddes förra vintern men avbröts genom en tråkig höftskada. Jag ska tillbaka och nöta löpteknik, träna snabbhet, pressa gränser, sätta nya pers. För nu kan jag springa obehindrat igen.

Efter gårdagens pass var allt bara skit och jag hade många dåliga tankar, men jag vet ju att jag kan. Jag måste bara bli smartare och fortsätta eller snarare hitta tillbaka till SSSS-projektet som faktiskt gjorde mig snabbare än någonsin förra året. Mer stiglöpning ska det bli.

Åh, nu längtar jag efter att träna, men projektet får starta på lördag. Så om jag försöker träna innan dess ska du hindra mig.

Kommentarer

  • Sara säger:

    Ser gärna mer detaljer kring projektet - jag vill också bli snabb!

    Vilodagar ja, lagom spännande ibland. Själv en idag men blev som tur är inbjuden på middag ikväll - så tiden ska nog gå att fördriva!

    2008-02-27 | 09:27:22
    Bloggadress: http://www.sportfantast.blogspot.com

Kommentera inlägget här: