Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Vilken arbetsdag!

Kategori: Träning

Så här borde varje arbetsdag vara!

Vaknade tidigt (det var kanske inte idealt) och jobbade hemma mellan 06:15-7:45 innan jag åkte på teknikträning. Idag var fokus på riktningar. Träningen gick utmärkt för det mesta. tennis-ol- Första var bra. Bra koll, bra framförhållning men oj vad jag frös. (Sen kom jag på att jag borde korta av banan och skulle gena mellan två starter, då gick det knackigt och så kom jag på att jag inte hade behövt göra det eftersom jag det fanns en kort variant som jag ju fått. Fast i slutändan blev det lagom långt nu) Min andra gick också bra. Flyt och framförhållning. terräng som passar mig. Ligga på strecket och läsa av. På tredje blev allt fel.... Lyckades starta lite för långt ner på hygget så jag kom lite långt ner i sluttningen men när jag väl justerat satt 1:an fint. Till tvåan läste jag till trean och som tur var var riktningen densamma så efter lite funderande på vad som gått fel fick jag den. Brukar inte göra sånt. Kanske hände för jag var snett ute redan till 1:an? Sen gick det bra. På den sista var vi 4 tjejer samlade och hade en långsträcka på skrå med en stenusling. Självklart släppte jag koncentrationen lite och vi gled alla förbi den, men jag räddade upp situationen och fick den först (BRAVISIMO) Sen gick det bra in. Slutsats. Mycket bra av mig. 2 misstag - läste till fel kontroll. Slarvigt men sånt händer och det har inget med tekniken att göra. Bommade i klunga. Det är värre, jag måste våga lita på mig själv.

Fysiskt var det ingen formdag. Kändes OK men inte mer.

Ikväll väntar lugn löpning med några fartdrag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: