Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Utvärdering av veckan

Kategori: Träning

Att på söndagskvällen utvärdera veckans alla träningar och planera nästan ger träningen en ny dimension. Att fundera igenom vad som gick bra eller mindre bra och direkt koppla ihop det med kommande träning. Så borde man alltid göra men har aldrig tagit sig tid. Nu måste jag ta mig tiden och den är viktig och den utvecklar mig. Lyd mitt råd: Skaffa en tränare eller coach!

Nästa vecka bjuder på en ganska lugn inledning men avslutas med 4 tuffa dagar. Imorgon rivstartar vi med tung benträning och den här gången ska jag tugga lite taggtråd innan och lasta på. Tisdagen bjuder på resdag med jobbet och julbord med klubben vilket innebär ingen tid till träning och därmed vilodag. Vilodag för ömma ben!

Så coreboll. Tentan och praktiska examinationen gick bra och jag är numera corebollinstruktör. Återstår bara att försöka pussla om i scheman och kvällar för att om möjligt hitta ett pass som jag kan leda. Tyvär verkar de flesta corebollpass gå på tisdagar och torsdagar. Dessutom måste jag behålla balansen mellan orientering och instruktörsrollen. Jag älskar att vara instruktör. Jag gillar att motivera och engagera deltagarna men orientering är ÄNNU roligare. Coreboll är ju lättare att instruera på det sättet att det inte behöver innebära träning för mig. Och då handlar det mest om att ha tid.

Nu ska jag släcka datorn och vänta på han där hemma som snart kommer hem från skidläger. (Nej jag är inte alls avundsjuk.) Nu ska jag njuta av veckans träning och känna att den ger effekt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: