Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Trappträning

Kategori: Träning

Fokus i helgen har varit trappträning. Och då pratar vi kvantitet, inte kvalitet!

Men fredagskvällen bjöd på banintervaller. Det blåste, regnade och var kolmörkt. Det blev ett bra pass med fokus på rätt saker och tre prydliga personliga rekord. Känslan de sista 30 metrarna på min sista intervall ska jag ta med mig och kapsla in. Det var rapp fotisättning, hög höft och avslappnad löpning, annars känns det lite kantigt ibland. Det är svårt att springa fort på bana. Jag känner mig osäker på farten och malplacerad. Nästa pass ska springas med nya löpartröjan och snabba skorna. Räknar med att det ska ge nya rekord!

Helgens träning blev sedan trappor, tappor och trappor. Söndagens pass blev det första passet som avvek från PT:s plan. Men vi hade pratat om det innan, att jag kanske skulle vara väldigt trött, så istället för 90 minuter skogsdistans blev det 30 minuters jogg då jag passade på att kolla in crosscykeltävlingen på Skatås. De är duktiga.Crosscykel är nog den disiplin som sklle passa mig bäst. Smutsigt och slitigt men inte så svårkört.

Idag väntar lugn jogg, coreboll och överkroppstyrka. Och mer montering av möbler.

Kommentarer

  • Bettan säger:

    Jag vet hur det känns att springa kantigt :)

    2008-12-01 | 10:10:24
  • Sofia säger:

    Just det! Det hade jag nästan glömt. Jag skulle behöva dig som Duracellhare!

    2008-12-01 | 11:14:46
  • Britta säger:

    Åh det verkar så bra med PT... roliga kluriga pass som någon har tænkt igenom och har ett syfte med. Jag kunde ha tænkt ut kluriga pass jag, men om det skulle ge så mycket træningseffekt ær inte lika sækert.

    2008-12-01 | 12:31:03
  • Sofia säger:

    Ja, jag vet! Det är väldigt lyxigt. Nu har vi ordnat eget rum till er när ni kommer och hälsa på!

    2008-12-01 | 12:58:36
  • Britta säger:

    Låter bra! Vi har ju nyårsløfte att komma. kul tævling till våren kanske? några førslag? Vi har eget rum till er också i radhuset, nær ni kommer och hælsar på!!! O-festivalen till sommarn till exempel: TC i gångavstånd. Hur ligger ni ifht hyttetur føre jul førresten? mycket med flytt?

    2008-12-01 | 14:25:35
  • Lena säger:

    Noterade också de coola cyklisterna i Skatås i söndags. Kul! Men var springer du dina intervaller någonstans? Tränar du intevallerna i organiserad form, eller enbart själv? Anledningen till att jag undrar är att jag skulle gärna springa skulle springa banintervaller tillsammans med någon och grabbarna i klubben är väl snabba för mig;)

    2008-12-02 | 19:36:10
    Bloggadress: http://familytraningcamp.blogspot.com
  • Sofia säger:

    Lena>>Kolla in wwww.gmok.nu. Vi springer intervaller tillsammans varje tisdag. Välkommen att prova träna med oss!

    2008-12-03 | 13:06:03

Kommentera inlägget här: