Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Taggtråd

Kategori: Träning

Jag tuggade taggtråd i måndags. Lassade på vikter och körde ben så det darrade. Men det blev mycket fipplande hit och dit med vikter eftersom det var första gångern jag lassade på. Nästa gång ska jag ta det en nivå till. (Fast jag har redan problem att minnas vilka vikter jag hade på de olika övningarna. Måste nog börja skriva ner.)

Körde också löpband med 10 fartökningar. Inte optimalt på löpband men ibland vinner bekvämligheten. Dessutom känns det alltid som att man springer sjukt fort när man laddar upp bandet på höga farter. Det gillar jag.

Allt detta innan det var dags för min corebollpremiär. Första gången jag skulle leda ett pass utan att själv deltaga till 100%. Det gick över förväntan. Jag gillar mitt upplägg. Musiken var OK. (Har ju inte hunnit mixa favoriter än). Deltagarna var duktiga och såg nöjda ut när klassen var klar. Så jag ger mig själv godkänt. Några saker att fila på finns det såklart men jag är redo att leda! Och det kändes helt OK att leda ett pass utan att själv göra allt.

Tisdag innebar lång arbetsdag (12 h) i Malmö och trevligt julbord med klubben. Vilodag.

Idag har jag hunnit med spinning på morgonen. Trappan stod på programmet och deltagarna var som vanligt taggade och stämningen god. Kombinationen pigga ben och träningssugen Sofia innebar några pulstoppar under passet.

Kvällen innebär simning (!) som faktiskt är en frivillig träning. Coachen lät mig bestämma själv men som det känns nu blir det 30 minuters simning och lite bubbelpool innan det är dags att träffa goda vänner för att starta julgodisbak och julkorstillverkning.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: