Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Känslan av elitidrottare.

Kategori: Träning

Jag gillar att träna två löppass samma dag. Känslan att för andra gången dra på sig löparskorna samma dag är tillfreställelse. Jag känner mig för ett kort ögonblick som en elitidrottare. Känslan på passet var övveraskanda fräscha ben. Kanske den bästa känslan det här träningsåret. Visst kändes det att springa upp ur Kallebäck.Det är kuperat här också men benen svarade oväntat bra och vid de fartdrag som genomfördes svarade kroppen väldigt bra. Det går inte så fort på passen (Garmin ger bekräftelse direkt) men känslan är väldigt bra. Hade jag inte haft Garmin hade jag absolut gissat att jag sprang fortare.

När jag klättrade ut ur Kallebäck sprang jag och tänkte på hur lätt det skulle vara att springa hem. Tji fick jag. Det var snorhalt ner för asfaltsbacken och jag omväxlande trippade och sprang i diket. Med spända ben hela vägen. Så mycket för den njutningen.

Idag väntar vila. Jag är inte alls sugen på vila. Jag är sugen på långpass. Men vila blir det och kanske kan benen hitta kraft och fart till banintervallerna på lördag. Kanske kan jag få lite tryck i steget? Nya rekord på lördag? Det får bli nya Newyorklöpartröjan och springafortpumaskorna. Känslan av elitidrottare ni vet.

Kommentarer

  • Andréa säger:

    Ja visst är det härligt!



    Var bor du nånstans föresten? Var brukar du springa?

    2008-12-05 | 08:37:06
    Bloggadress: http://lopningolivet.blogspot.com
  • Sofia säger:

    Andrea>>Sedan 1 vecka tillbaka bor jag i Kallebäck så var jag springer där vet jag inte riktigt ännu. Med klubben tränar vi på Skatås eller såklart i alla skogar runt om Göteborg när det är orienteringsträning.

    2008-12-05 | 11:36:08

Kommentera inlägget här: