Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Det vänder alltid uppåt igen

Kategori: Träning

Efter två dagar med lite motivation och glädje under träningspassen var saken annorlunda i helgen! Sömn och lugn och ro gjorde susen och lördagens teknikträning gick bra. Hittade stundtals riktigt bra fokus med kompass och karta. Kroppen var tung på vägar men ganska stark i terräng. Totalt 90 minuter med uppvärmning.

Söndagen bjöd på årets bästa träningsupplevelse (detta träningsåret). Efter att ha sovit tills jag vaknade av mig själv och ätit en lång frukost fick jag skjuts med han där hemma till Sävedalen och genomförde ett eget hemlängtanspass. 3 A3-kartor passerades och vädret var kanon, kroppen bitvis väldigt fräsch och stämningen nästan magisk. Det kan vara så otroligt rogivande att springa i skogen. Uppnådde nästan runners high efter 90 minuter så jag helt plötsligt blev hur pigg som helst. Det höll i sig i 20 minuter. Väl hemma hetsåt jag pepparkakor och noterade 2,10 i träningsdagboken. En bra söndag helt enkelt.

Genomgång med PT på kvällen gav som vanligt massvis med inspitration och veckans största utmaning blir nog inte banintervallerna utan tisdagens backträning med en speciell utmaning från PT. Jag får återkomma med den. Den kommer bli tuff.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: