Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Tillbaka på banan.

Kategori: Träning

Efter min kortaste och snällaste förkylning på länge (någonsin?) är jag nu tillbaka på banan, sugen på att springa fort. Jag tror inte formen har tagit så mycket stryk. Jag har inte haft ont i halsen och bara väldigt lite feber.

Har dock inga stora förväntningar på kvällens sprint, men jag hoppas att göra ett tekniskt bra lopp. Och att kroppen svarar på ansträngningen. Gjorde löppremiär på KM igår. Joggade runt vår bana. När jag väl insett att det går sakta att springa när man bara joggar så orienterade jag ganska bra. Det är svårt att hitta flytet när man rör sig betyligt långsammare än normalt. Man hinner tänka på så mycket annat och man tror att man är framme långt innan man i verkligheten är det.

Om exakt 12 h startar jag. Hoppas vi har en kontroll i Mattisborgen. (Tävlingen går i Astrid Lindgrens värld.)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: