Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Play. FF. REW. Omstart

Kategori: Träning

Dumma dumma fot. Som gjorde ont från första steg. Helt otippat efter att ha varit smärtfri både i söndags och i tisdags. Den onda foten fick mig att tappa både koncentration och motivation och efter 6 kontroller la jag ner. Gick tillbaka, grät en skvätt, knöt näven och kom fram till att formen är bra, foten kanske bara bråkade för att jag inte tejpade den, och att om jag orienterar som jag gjorde mellan kontroll 4-5-6 så är det ingen fara. Det här plötsliga onda får mig att tro att det kanske ändå är en nerv i foten som spökar?

Det har varit mycket strul sista tiden men om den nya medicinen och foten fungerar så ska jag kunna springa fort och även om jag hade en relativt dålig träningssommar så har ju vintern jag har bakom mig varit den bästa någonsin. Grundträningen finns där och kommer att räcka över hösten.

Så, nu tejpar vi foten igen och gör en mental omstart på lördag. Fokus på rätt saker.

Idag är jag grymt trött i magen, vilket känns skönt då jag körde båstyrka själv igår och det brukar kunna bli lite slappt. Men uppenbarligen inte igår.

Dagens planerade jogg och stretch blir nog inte av. Vill inte belasta foten idag så jag funderar på en promenad med hallonplockning. Och kanske nån svamp?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: