Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Nu cyklar de på upploppet

Kategori: Träning

Och här sitter jag. Fortfarande lite snorig men inget ont i hasen. Känner mig piggare idag. En lång kväll i TV-soffan gjorde susen. Det blir nog inget av den här förkylningen. (hoppas, hoppas, hoppas) Och att få vila idag på morgonen var nog nödvändigt inför helgen.

Jag vill så gärna springa i helgen. Det är ju denna helgen jag skulle knyta ihop säcken för att vara i orienteringsmässig storform inför de kommande fyra! mästerskapshelgerna.

På fredag springer jag elitserien på Astrid Lindgrens värld i Vimmerby. Sprint väntar. Jag förväntar mig ingen framskjuten placering då sprint inte alls är min grej men det ger ett bra tillfälle att träna på stresshantering. Dessutom taggar jag till av det bra motståndet. Sen blir det två "vanliga" tävlingar. Valde att stå över söndagens masstart i elitserien då jag vill nöta OL-teknik.

Sen kommer då mästerskapen igång.

Helg 1 Distriktsmästerskap medel + stafett
Helg 2 Distriktsmästerskap Natt+ lång (om jag springer natten)
Helg 3 SM lång
Helg 4 SM Medel + stafett

Så nu gäller det att börja komma i form. Tanken var att träna väldigt många högintensiva pass denna veckan, vilket delvis har blivit förstört nu, för att sedan släppa lite på träningen men hålla i den hyfsat fram till SM. Målsättningen är en topp 6 placering på DM och final på SM. Jag har varit så nära final så många gånger nu att det är dags. Kapaciteten finns men det krävs ett väldigt bra lopp.

Förhoppningsvis kan jag starta på klubbmästerskapet i medeldistans imorgon. Blir förkyningen inte värre idag ser det bra ut.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: