Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

medelmåtta

Kategori: Träning

Det är inget roligt att vara medelmåtta. Inte bara medelmåtta i resultatlistan utan jag fortsätter göra medelmåttiga reultat. Inte dåligt, jag orienterar bra. ( I alla fall på söndagen) Jag kämpar bra. Jag har bra taktik, men kroppen vill inte springa fort. Men ganska fort.

Idag ska jag träffa läkaren igen och köra ett varv till med mina slemmiga luftrör som de aldrig lyckas diagnosera eller behandla. Hoppas det ger något. Förmodligen kommer jag hem med astmamedicin igen. Vi får se. Det enda jag hoppas på är en pigg kropp. En kropp som inte bara svarar bra på träning till 90% utan som ger tillbaka sista 10 %. I våras var formen grym och jag var otoligt stark och snabb. Nu finns bara sega ben och degig kropp.

OS-medalj i cykel. ROLIGT! Mer medaljer i tuffa, riktiga sporter.

Följande dialog utspelade sig vid frukosten i går. (Inte ordagrant men...)

Jag: Tror du vi tar en medalj idag?
Han där hemma: Ja, fast det blir Emma Johansson som tar den.
Jag: Tror du, är hon så bra?

Och så fick jag en lektion i Emmas cykelhistoria av sportoraklet (läs sportnörden). Oavsett vad media vill få fram så får man väl säga att det var lite oväntat men ingen knall. Emma var ju VM 6:a. Kan man vara 6:a på VM har man möjlighet att ta OS-medalj.

Heja cykel! ska klappa racern lite extra ikväll.

Imorgon blir det sprillans nytt spinningpass.

Kommentarer

  • Britta säger:

    Allergisk mot något...? har du kollat det? Tråkigt när du inte får ut kapaciteten din.

    2008-08-11 | 13:58:58
  • Sofia säger:

    Jo, jag har nog gjort alla test man kan göra.... Det enda de vet är att jag är överkänslig i luftrören och har dåliga hostreceptorer samt överproducerar slem, men de vet inte hur de ska lösa det. Men fick ny medicin idag, så man kan bara hoppas.

    2008-08-11 | 14:38:54

Kommentera inlägget här: