Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Favoriten som höll!

Kategori: Träning

Inte varje dag man blir omnämd i tidningen som favorit. I våras var jag nere och sprang Vivills vårtävling och vann. Kanske tyckte de därför att jag borde vara favorit. Och trots ett litet skakigt lopp med några svajiga sträckor höll jag ihop det hyfsat och vann min andra seger i Reftele i år. Stort. Gillar Vivills tävlingar.

I övrigt kan helgens två tävlingar sammanfattas på samma sätt. Allt finns där men jag måste bara baka ihop det. Stark i kroppen, snabb, kontrollerna sitter där men jag svajar. Kanske springer jag lite för aggresivt för jag tappar tid på svajiga sträckor. I helgen har jag bara gjort en kontrollbom på 2 minuter. Övrig tid har jag tappat på dåligt genomförda sträckor.

Bara att fortsätta jobba så kommer det.

Helgens besvikelse var annars när mannen på prisutdelningen säger: - Ni är väl för gamla för prispallen och ger mig priset i handen. För gammal för prispallen. Vilken planet bor han på?

I går kväll njöt jag av sommaren en sista kväll. Joggade upp till badplatsen på kvällen men insåg att foten hellre ville cykla så jag fick trotsa vädret och vända tillbaka och stirra in i en gymvägg. Skönt att cykla ur kroppen och stretcha.

Idag coreboll och överkropp.

Bjuder på tidningsklippet också.



Kommentarer

  • Britta säger:

    Grattis!!! Snart børjar uppkøring mot Rodhennatt. Passa på foten din bara. Måste bara få bokat biljett osv.

    Sprang KM (=DM) stafett igår, om inte 1.løperskan missat på slutet så hade jag fått gå ut tillsammans med Hanne Staff och en syster Riddervold, det hade varit stort!

    2008-08-25 | 10:16:50

Kommentera inlägget här: