Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

10,5 km på 89 minuter

Kategori: Träning

Orientering blir lätt komiskt ibland. banan mätte 7,8 km men en långsträcka på 3 km blev ett långt runtvägval och slutdistansen blev 10,5 km. 89 minuters glädje. 89 minuters tuff löpning i blöta skogar med rolig orientering och en bra känsla i kroppen. Äntligen. Jag var en bit efter (ca 15 minuter) och tyvär bommade jag lite på slutet när jag blev trött. (Totalt en 7-8 minuter borta)  Men det viktigaste just nu är känslan. Kroppen svarade när jag tryckte på. Ännu fattas det en hel del för ett bra totalresutat. Jag måste sluta bomma så mycket och jag måste våga vara mer offensiv, både i löpningen och i orienteringen.

Framöver väntar dock mycket teknikträning! Nästa helg blir det två medeldistansen. Helgen efter inleds med medel-KM på torsdagen innan jag springer sprint fredag, medeldistans lördag och vanlig D21 på söndag. Sen ska tekniken sitta där.

Idag blir det alternativ distans på gymmet och om jag hinner styrketräning. var dock tidig på jobbet då klockan ringde 04:55 för att gå upp och följa Lisa Norden i triathlon. Det betyder att jag bara behöver jobba till 14:45, sen ska jag kuta ner till gymmet och inspirationsträna till Musses medalj!

Kommentarer

  • Britta säger:

    Triatlon i OS var ju urtrist! En stor besvikelse, det blir ju i praktiken omöjligt att göra något på cykeln när det er lov att drafta. Ett långt gäsp innan de började springa, så ryckte hon Emma och så var det avgjort. Bläh.

    2008-08-18 | 09:16:53
  • Sofia säger:

    Jo, jag håller med. Vi gick till spårvagnen innan det var avgjort. Och att man får ligga på rulle på cykeln förstör ju en del.

    2008-08-18 | 12:50:23

Kommentera inlägget här: