Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Tokigt bra och rolig träning!

Kategori: Allmänt

Ol-intervaller i arla morgonstund stod på programmet. Det var komplicerade regler. Vi sprang 4 st  på 4 olika slingor. Alla fick en bokstav.. A startar först. 20 sek efter startar B och C. 40 sekunder efter startar D. Först i mål gav 4 poäng, tvåa 2 p trea 1 poäng. Om man startade först och var mer än 5 sekunder efter den som var först i mål fick man 3 minuspoäng. Vi sprang 4:a slingor så man fick starta på alla positioner.

Kroppen kändes pigg och bra och jag slet mig med in på de flesta intervaller trots bra motstånd. Ända misslyckandet var väl när jag startade först och tappade all mark redan till ettan. Var också drygt 5 sekunder efter vinnaren så där tappade jag viktiga poäng.(totalt 6-3 poäng=3p) Det som var roligast, och viktigast, var att flera personer berömde min fart i skogen och tyckte att jag har lyft mig mycket löpmässigt sen bara en månad tillbaka. Det har jag ju kännt själv också men det är alltid roligt att få uppskattning! Tack ska ni ha. Ni anar inte hur det värmer!

Så nu sitter man på jobbet, nytränad och nyduschad och väntar på lördagens tävling.....Självförtroendet är bra.

Igår blev också ett bra pass. 70 minuter cykel, 25 minuter core och 20 minuter överkropp. Börjar bli struktur på överkroppsträningen nu! Det var nära att jag var tvungen att leda core igår. 15 minuter innan passet fanns ingen instruktör och jag lyckades kladda ner lite övningar på ett kvitto. Förhandlade mig dock till att bara köra stretchen. Skönt! På spinningen hade jag en tjej som körde sitt första träningspass på flera år! Hon var duktig.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: