Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Stabilt

Kategori: Allmänt

Medeldistans. Kände mig seg på uppvärmningen och var så nervös att jag mådde illa. Jag ville verkligen bevisa för mig själv att den upplevda bättre formen inte bara är en tillfällighet utan att jag faktiskt är bättre nu.

Jag är i det stora hela nöjd med loppet men det finns några saker jag grämer mig över. För att sammanfatta

+ Jag vågade satsa fullt ut i början och oj vad bra det gick. Efter 8 minuters löpning ligger jag 9:a
+  Jag kämpade
+ Jag gjorde helt mitt eget lopp, oberoende av andra
+ Jag var snabbast på spurten!

-Jag blev passiv när jag hade gått så bra i början och började säkra för att inte bomma
- Jag ballade ut på tredje sista och la 1 minut när jag insåg att jag gått rent

Som ni ser överväger plusen! Jag blev 14:e(36 deltagare) ca 5,5 minutert efter. Bomtid- mindre än 2 minuter. En stor bom. Pulsklockan kaikade lite men jag låg nog på cirla 90%. Det ser ut så när den verkar normal.

Imorgon lång!

Kommentarer

  • Bernt säger:

    Varför var du nervös?

    2008-04-06 | 14:51:11

Kommentera inlägget här: