Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Sprintträning

Kategori: Allmänt

Igår avlöptes en trevlig sprintbana på kvällen. Inga tokbra ben efter morgonspinningen men ett OK lopp utan misstag förutom att jag på den handritade banan misstog en 9:a för en 4.a och var på väg till fel kontroll, men det känns lätt att släppa då det aldrig hade hänt med bra tryck. Har inte sett några tider så jag vet inte hur min tid stod sig men det är inte så intressant då jag hade stockspinningben. MEN nu är det snart slut med det! Chefen ringde igår och mer eller mindre lovade mig ONSDAGSmornar! Jag behövde bara behålla tisdagsmorgonen över sommaren. I ren lycka hade jag kunnat lova att ha varenda spinningpass hela sommaren. Till hösten ska jag dominera på tisdagsintervallerna med pigga lätta ben. Heja mig.

Idag är det dags att bygga muskelmassa på överkroppen igen. Sen väntar en lång härlig ledighet med 3 tävlingar.

TORSDAG: Vivill förkortad klassisk tävling, min favoritdistans.
LÖRDAG: Elitserien, lång. Tuff bana.
SÖNDAG: Medeldistans

Sen börjar grundträningen igen. Många långa sköna pass ser jag fram emot.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: