Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Nattorientering är kul

Kategori: Allmänt

men det kräver träning. Kroppen ville inte springa fort igår. Det kände jag redan på uppvärmningen så fokus var på orientering. Nattorientering är speciellt och kräver speciell teknik. Jag måste springa ganska "teknisk". Springa noggrann kompasskurs hela tiden. Jag gjorde inga stora kontrollbommar men seglade iväg på de flesta sträckorna. Allt tar sån tid också så det gäller att ta säkra vägval med så lite kartläsning som möjligt och verkligen tro på sig själv. Det är lätt att bli osäker på natten när man inte hela tiden får bekräftelse på att man är rätt. Då gäller det att våga fortsätta. Det blir nyckelord för SM. Våga lita på mina beslut.

Jag blev 3:a, nästan 5 minuter efter. 5 minuter har jag tappat i orienteringen. Tappade riktiningen och följde fel stigar ibland. Men ändå en del positivt att plocka med sig. Jag gillar känslan och om jag bara vågar nattorientera i full fart går det nog bra!

Andraplatsen tappade jag på sistakontrollen, bommade 45 sekunder där.

Kroppen är fortfarande konstig men absolut inte sämre, snarare lite piggare.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: