Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Nämen, har jag inte lite träningsvärk i bröstet?

Kategori: Allmänt

Min överkroppsträning går framåt och igår tyckte jag mig nästan kunna ana muskler på överkroppen när jag tränade. Inte bara senor längre? När en vän senare kallade mig biffig blev jag nöjd! Jag har dock haft lite svårt att "hitta" de obefintliga musklerna (kanske just därför...) när jag tränar överkroppen och har funderat en del på varför jag aldrig får träningsverk. Tycker att det är svårt att maxa vid överkroppsträning, är nog lite lat. Men igår tyckte jag själv att jag utmanade bra och kan idag känna lite tendens till träningsverk. Bra Sofia.

Morgonspinningen blev en svettig historia med 8-minutersintervaller. Fortfarande gott om folk på passet. Roligt. Idag hade jag dessutom med en vän så efter passet njöt jag av lyxen att äta en god frukost och ta det lungt. Straffet blir en sen kväll på jobbet. Men det var det värt. Tyvär kom inte den grymt vältränade tjejen idag.

Ikväll blir det backintervaller i bokskogen. Lagen har inte kommit än, trots att det var lovat så.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: