Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Djupa dalar och höga berg.

Kategori: Allmänt

Kapaciteten är högre än på länge och jag är uppe på höga toppar men fastnar också i dyngan i dalarna. Lördagen blev ju ingen riktig tävling eftersom det hade kommit 10 cm snö under natten, men jag var taggad för att bra lopp och bevisa för mig själv att jag kan. Inledde bra. Lite knackigt på första långsträckan men efter 25 minuters löpning ligger jag 2.a! I detta motstånd. Otroligt bra. Sen fortsätter jag utan misstag men tappar ändå lite tid på dåliga vägval?? Sen börjar jag frysa. och frysa och frysa. Och frysa. Kan knappt springa för att jag fryser så. Gör några små misstag, framförallt på tredje sista när jag bara står still och fryser och inte orkar titta på kartan. Blir överlycklig när jag hittar eländet efter 1 minut och vill bara imål. Väl imål så har jag stämplat fel på den där uslingen, fast jag kollade kodsiffran. Jag var nog helt enkelt för trött. Jaja, ska man stämpla fel någon gång var väl detta ett lämpligt tillfälle. Men surt att slita sig runt i snöblask i 80 minuter och sen tror alla att man var en vekling som inte gick runt. Hallå! Jag sprang mina 8 km, så dess så.

Söndagen var jag trött i kroppen, stressad i orienteringen och ja då blev det platt fall. Ska man se något positivt så var jag oväntat lite efter för att göra ett sådant kalkonlopp. Men inget bra. Borde ha hållit i trots seg kropp och tuggummihuvud.

Nu gäller det att hitta självförtroendet igen och tagga till kroppen inför SM. Tränar coreboll idag. Spinning och intervaller imorgon. Styrka onsdag och vila torsdag. Det blir lite mindre träning nu fram till efter 1:a maj-helgen. Sen blir det att träna på bra i maj innan tävlingarna drar igång igen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: