Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Backintervaller

Kategori: Allmänt

Så olika det kan kännas? Var väldigt stum i lårmusklerna på löpningen igår. Började med två långa backar (2:30) då jag bara sprang mig igenom. Kroppen ville inte alls springa fort och jag riktigt kände självförtroendet rinna ner i skorna. När jag kom ner för att vända mötte jag tjejerna som sprang korta intervaller och tänkte att jag gasar på och ser hur det känns. Det kändes som att trycka gasen i botten på en automatväxlad bil. jag bara flög upp, det var knappt jobbigt och jag lämnade de andra bakom mig? vad hände? Väl uppe insåg jag att jag behövde lite tid på att återhämta mig och om jag var snabbast uppför så tog jag lite längre tid på mig ner. Första 3*30 var grymma, sen började benen knorra. Efter 6 slutade jag. Morgonspinningen satt i benen och tempot började sjunka. Det var inte många intervaller jag var snabb på men oj vad skönt det var att få springa fort och känna farten i benen. Blir bra att ha med sig i helgen.

Idag coreträning och lite överkropp.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: