Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Ärade vilodag

Kategori: Allmänt

Svårt att tro att jag vilade igår. Trappan upp till jobbet innebar stora mängder mjölksyra. Men ännu 37 timmar till start. Ska försöka hinna med ett kort styrkepass/lite jogg på lunchen, men vet inte om schemat tillåter. Det är en späckad dag idag. Vi har vårfest på jobbet. Tina Törner kommer hit och pratar, sen ska jag vara bartender. Hade behövt lite tips från Bardisken, så om du läser, snälla! Lite tips?

Igår var jag på kurs och när de satt med sitt grupparbete vid halvfemtiden och såg lite möra ut tänkte jag vara snäll och hämta lite kaffe. Kommer ut och börjar hälla upp när en konferansdam attackerar mig.
 -Har ni beställt kaffe till nu?
- Nej, vi hade fika vid halvtre men vi tänkte bara ta en påtår?
- Det får ni inte om ni inte beställt.
-Så du menar att vi har hyrt en konferanslokal hela dagen men kan inte hämta en kopp kaffe på eftermiddagen ?
- Frukt och Ramlösa finns i lokalen
- Men de ville ha en kopp kaffe nu.
- Har ni beställt?
- Ja, till halvtre, men nnu vill vi ha en påtår
- Ni har inte beställt?

Det var nu jag insåg att den här konversationen inte skulle leda någon vart så jag var tuff, tog mitt kaffe och gick och lämnade den upprörda damen. För örigt ingår inte internet i konferanslokalen, det måste jag gå och köpa varje gång jag vill ha det. PUCKO.

Som straff eldade jag upp deltagarna och fick dem att länsa frukt- och godisskålarna innan de gick hem. Det ingick ju. Dessutom drack jag stora mängder Ramlösa.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: