Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Totalt ofokuserad och stirrig

Kategori: Allmänt

Trodde jag hade kommit ifrån de där flopploppen. På SM kom det ett. Jag hade aldrig riktigt koll på läget och fokus låg helt fel. Tänkte mest kämpa och springa fort och aldrig orientera. Bittert men ett viktigt uppvaknande.

Det började bra till ettan. Ganska lätt kontroll men jag hade koll. Till tvån fastnade jag lite i grönt men kämpade på. typ 200 meter innan kontrollen har jag koll på läget. Ser ett grönområde högre up i backen och tänker att där uppe borde jag ju vara. Jag ska ju bara runda det gröna. Springer upp och bommar typ 5 minuter. Omjag bara hade tänkt eller åtminstonde tittat på kartan hade jag insett att jag inte skulle upp alls. PINSAMT. Försökte ändå kämpa på sen. Det är ju ändå bara SM en gång om året. Så kommer då nästa tokbom. Gjorde något jag aldrig brukar göra. drog helt snett upp från en sjökant upp på fel höjd. Bommade 10 minuter. Okoncentreerad.

Inte mycket bra att ta med sig men jag får nog ladda och koncentrera mig lite mer tills på fredag. Var inte speciellt nervös alls inför starten. Ska försöka bli det tills helgen... Lite mer laddad bör jag nog vara.

Sen kan jag konstatera att jag förmodligen inte hade klarat final ändå.... De springer ruggigt fort.

Söndagens straffträning blev 20 km snabbdistans inför Lidingö. Kändes ganska bra. Var trött men inte slut vid målgång. En mil till ska man nog klara.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: