Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Sådär mittimellan

Kategori: Allmänt

Inget topplopp. Inget katastroflopp. Återigen en sådär lagom insats. Är lite trött på lagoma insatser. Sprang bra i början men när jag efter ca halva banan sprang ut ur en ögla så mötte jag tre lag som var på väg in. Blev lite stressad av detta och mycket riktigt kom sedan bommarna. Har inte sett några sträcktider men jag bommade nog närmare 5 minuter.... Det positiva var väl att jag höll min placering.

En av målsättningarna med helgens lopp var att våga springa fort på de längre sträckorna. Detta gjorde jag inte riktigt så som jag önskade och vet inte riktigt hur jag skall komma åt detta problem. Jag driver inte riktigt på i steget utan hamnar i ett bekvämlighetstempo. Har också svårt att hitta de fina stråken utan tenderar att fastna i massa grönt och skit.

Ja, två lopp kvar att öva på innan SM, som är det stora målet. Men det vore onekligen roligt att få till ett topplopp även på klassiska DM. Löpformen är på G. Lite seg i helgen efetr två dagars vila men till nästa helg kommer det att bli bättre. Lite mindre träning och mycket vila,

Har varit otroligt trött i helgen och sovit sjukt mycket!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: