Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Ömma ben

Kategori: Allmänt

Idag har jag en otrolig träningsverk! Måste komma från bestyrkan i måndags. Hoppas den försvinner till imorgon. Vi ska provlöpa JVM-banorna stafett och min tanke är att genomföra ett snabbt stabilt lopp. Förmodligen som någon form av OL-intervall. Beror på om det är planerad masstart eller inte. Är det så blir det ett tempopass.

Igår valde jag att hoppa klubbträningen och åka ner till gymmet. Värmde upp och "joggade" ner på cykel för att undvika belasta foten så mycket. Körde trappintervaller. 3-2-1-1-2-3-3-2-1 med 1 min vila. Har aldrig tänkt på hur bra det är att genomföra dessa på band. Körde 13 km/h (3 min), 14( 2 min) , 15( 1 min), 16( 1 min) 15 (2 min) 14 (3 min) 14, 15, 16. Trodde faktiskt jag skulle åka av bandet sista minuten när jag låg och pressade i 3:45 tempo. Men bra var det! Kul att springa fort!

Kommentarer

  • Betty säger:

    Träningsverk här också. Kick-vaden känns en del, härstammar troligen från steppen, annars känns det en del i hela kroppen, fokus i överdelen. Känner även en del i knät, vill inte ha ont nu!

    2007-09-05 | 13:22:25
  • Sofia säger:

    Haha! Det är så härligt när andra har "förstagången" träningsverk. Syns ikväll! Prata veckert med knät är du snäll!

    2007-09-06 | 16:04:29

Kommentera inlägget här: