Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Det blir tufft men inspirerande

Kategori: Allmänt

Imorgon avgörs kvalet till SM. Min målsättning är att göra årets bästa lopp imorgon och förhoppningsvis kan det räcka till final. Jag har kapaciteten att gå till final men har inte råd att göra misstag. Ett koncentrat lopp där jag vågar trycka på i löpningen. Det kommer att bli relativt enkel orientering med vissa luriga kontroller i detaljerade områden eller i områden med mera växtlighet. Fysiskt kommer det att bli tufft. En del gräs och mossar kommer att sänka löphastigheten.

Jag går ut tidigt imorgon. hade ju hoppats på 10:02 men går ut 9:36 istället. Visst låter det som en vinnarstarttid? Ett träningspass kvar. Hade tänkt springa några korta intervaller på lunchen. Men regnet vräker ner så jag avvaktar lite. Egentligen ska jag bara röra på benen....Hm, när jag tänker på det kan jag ju ta löpbandet. Jag gör det! Hej då, måste snabba mig dit!

Kommentarer

  • Sara säger:

    Har fått uppleva de där underbara delarna av Göteborg som man längtar tillbaka till (?!) - regn som vräker ner, gärna lite från sidan och så spårvagnar som ägnar mer tid till att stå till än att ta sig framåt!
    Än en gång - Lycka till!

    2007-09-14 | 12:48:48

Kommentera inlägget här: