Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Började dåligt, slutade bra!

Kategori: Allmänt

Ja, vet inte hur många dåliga saker som kan hända på kort tid men såhär började mitt lopp.....

Starten gick och jag låg med bra ner mot ettan. Hoppade ner mellan branterna och fram och .... ingen lapp? Är jag fel? Snurra runt och såg de andra gafflingarna försvinna. Fler anslöt till min gaffel och efter en viss förvirring hittade någon en trasig solblekt lapp. Tråkig inledning och en bit efter redan här. Tuggade på bra och kämpade för att få kontakt med damtäten. Tog 2:an och hade kommit in i flytet igen.....då fastnade jag med benet mellan två stenar och svor högt. Blev sittande en stund i tron om att benent minst var av. Men döm av min förvåning när jag upptäckte att det verkar vara i en del. Linkar några steg och inser att jag snart kan springa igen. Lätt förvirrad (av smärta) råkar jag hamna i ett kärr och efter ytterligare tidstapp kommer jag in i flytet igen och just som det känns bra och jag skmtar någon löpare framför mig så händer nästa grej. Hör höga rop av smärta och då jag inte får svar vänder jag tillbaka igen för att kolla läget. Allt var OK och nu är det dags att för tredje gången komma igång igen. Lite väl ivrig drar jag snett och får rätta upp. Känner att jag är på väg att ge upp nu. Tar 3 :an och 4:an. Ser att om jag hoppar 2 kontroller och genar så kommer jag in på banan igen. Med lite tur kan jag komma ifatt täten igen. Glider ner mot
7:an och där kommer de!

Härifrån ändrar mitt lopp karraktär. Springer med Louise och Pippa hela vägen in. De har samma gaffel medan jag är själv på min. Lyckas ta mina kontroller utan att gå med dem. BRA! Hamnar lite efter vid tredje sista p.g.a. längre gaffel men kämpar mig ifatt. Är mycket nöjd med avslutningen. Bra orienterat och hyfsad fart. Skönt att vända den dåliga inledningen till något bra.

Idag har jag ont i skenbebet och det är lite svullet. En vacker dag kommer man att knäcka det rätt av.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: